Browar Stu Mostów: Salamander Gose Passionfruit Nectarine

Gose / + marakuja, nektarynka / 3,5% / do 21.02.2021

Browar Stu Mostów zrobił już jedno z najlepszych lekkich i kwaśnych piw, jakie piłem, to może i to uda się bardzo: gose z marakują i nektarynką o bardzo niskiej nawet jak na gose zawartości alkoholu. Poza pszenicą i jęczmieniem w składzie są też płatki owsiane.


Złote, a właściwie żółte, bo bardzo bardzo mętne. Kiepska i bardzo szybko znikająca piana. W zapachu dominuje nektarynka, marakui jest dwa albo trzy razy mniej, poza tym troszeczkę piwności, ale generalnie prawie całkowicie owocowe. W smaku marakuja trochę bardziej zyskuje na udziale, może nawet robi się jej odrobinę więcej niż nektarynki, której ciągle jest sporo. Dość znacząco kwaśne, ale krótko; sól na granicy wyczuwalności, bardzo zachowawcze gose idące mocno w berlinera. Bardzo przyjemne i bardzo wyraziste jak na tak słabe piwo, i to wcale nie wyraziste wyłącznie owocowością.

Bardzo przyjemne, dobre, codzienne gose bez większych uniesień, trochę tak jak mówiłem berlinerowe - niezbyt czuć sól i jest bardzo lekkie jak na swój styl. Nie będzie mi się śniło po nocach, ale będę pamiętał, że Browar Stu Mostów potrafi w lekkie, kwaśne, owocowe piwa. Chociaż zaraz, przecież już o tym pamiętałem i dlatego je kupiłem...


7.0/10

Komentarze