Marrenon: Grande Toque Rouge 2016

2016 / Francja / Dolina Rodanu / Luberon / 100% Shiraz / 14% alk.

Podregiony winiarskie Francji prędko mi się nie skończą. Niedawno wielkie wrażenie wywarła na mnie apelacja Chateneuf-du-Pape, czas więc dać szansę innej apelacji z Doliny Rodanu - może nie tak znanej, ale za to mniej kosztownej Luberon. Wino jest też dla mnie powrotem do szczepu Shiraz, który mnie fascynuje, a z którym już długo nie miałem styczności.

Ciemne, ale pod mocnym światłem całkowicie przejrzyste, ciemnorubinowe. Serdeczny, ciepły aromat z dominantą w postaci słodkich czerwonych owoców (bardziej truskawki i maliny, może czereśnie, niż wiśnie czy czerwone porzeczki) które mają tło w postaci nieprzesadzonej, nienadmiernie taninicznej dębiny i łagodnej skóry, zapach naprawdę świetny. W smaku nie aż tak dobrze, jest nieco alkoholowe i zbyt bezpośrednie, choć poza tym bardzo przyjemne, pijalne, nie za skomplikowane, ale i nie za proste wino o czerwono/ciemnoowocowym profilu ze sporą pikanterią. Bardzo miłe.

Nie jest to wielkie wino, ale jak na mniej znany region i nieprzegiętą cenę zdecydowanie pozytywne. Pijałem już wina z dużo bardziej renomowanych regionów i dużo droższe, które do niego nie dorastały.





7.0/10

Komentarze