Warsztat Piwowarski: Pozycja 69

New-Wave Pilsner / 5% / 12,1 blg / warka do 20.06.2019 r.

Klasyczny pilzner wyszedł Warsztatowi maksymalnie średnio, aczkolwiek było to piwo z potencjałem. Liczę, że przykrycie niedociągnięć Citrą ten potencjał uwolni i na ostatniej prostej mojej przygody z Warsztatem wypiję w końcu piwo więcej niż dobre. Liczę, choć się nie napalam.

Głębokie złoto i bardzo dobra piana, mocno mętne. Pachnie bardzo ładnie, owocowo i zwłaszcza cytrusowo, trochę trawą cytrynową, trochę bergamotką, trochę tradycyjnego ziołowego chmielu też tu wchodzi - nietypowo, ale bardzo fajnie. W smaku aż tak dobrze nie jest, ale jest nieźle: przyczepiłbym się trochę do za ciężkiej, za słodkiej jak na pilsa słodowości, odrobinę landrynkowej, pokłosie zbyt hojnie dodanego słodu karmelowego. Tutaj już nowofalowe akcenty są mniej intensywne, więcej jest klasycznego pilsa z fajną ziołowo-trawiastą chmielowością, niewysoką ale trwałą goryczką i posmakami lagerowymi. Szkoda bardzo tej słodowości, bo z każdym łykiem coraz bardziej przeszkadza.


Jedno z najlepszych piw z WP, z potencjałem na bardzo dobre, zarżniętym przez słód karmelowy. Ja nie jestem jakimś jego strasznym przeciwnikiem jak większość birgików, lubię nawet karmelowe IPY, ale pilznery powinny być od niego moim zdaniem całkowicie ale to całkowicie wolne. Mimo wszystko fajnie się pije.


6.0/10

Komentarze