Château Vieux Potana: Lalande de Pomerol 2014

2014 / Francja / Bordeaux / Pomerol / Merlot 85%, Cabernet Franc 15% / 13,5% alk.

Bordeaux już po raz szósty na blogu, ale dopiero po raz pierwszy apelacja Pomerol z pobliża Saint Emillion, najmniejsza z tych znaczących w regionie, opierająca się głównie na Merlot i Cabernet Franc, niezainteresowana Cabernet Sauvignon. Taki też właśnie blend mam przed sobą - stworzony w roku, w którym zacząłem recenzować wino.


Bardzo ciemne, ale pod mocnym światłem widać drobne przebłyski, jest jednak prawie nieprzejrzyste. Aromat jest dość intensywny i ciężki, trochę jest w nim bardzo ciężkich owoców (ciemne wiśnie, jeżyny, ), ale więcej chyba drewna, liści winogron,  wchodzący trochę w nuty dziczyzny, przywodzący na myśl pieprz i rozmaryn - niezły i ciekawy, choć mam wrażenie, że tak odrobinę niezgrabny. Również w smaku jest bardzo ciężkie - owocowe nuty są obecne, ale na tyle "mroczne", że nie odciążają tego wina, dość mocno taninowego, pełnego aromatów skórzanych i przyprawowych. Jest bardzo intensywne, pełne, ekspansywne, ale w sumie to też stosunkowo proste. Przyjemne, pijalne, dosadne, pełnokrwiste, ale jak na Bordeaux odrobinę zawodzi.

Etykieta głosi, że "great combination of power and elegance" - hmm, power tak, bardzo, natomiast w kwestii elegancji to już jest tak sobie, a jak na Bordeaux to po prostu rozczarowująco. To dobre wino, ale raz że od tego regionu wymaga się dużo więcej, a dwa że od tej półki cenowej. Może być mi ciężko wrócić do Pomerol, nie zrobiło na mnie wrażenia w porównaniu z innymi apelacjami Bordeaux.


7.0/10

Komentarze