Teeling: Small Batch

irlandzka blended whiskey / 46%

Ze wszystkich destylarni, jakie odwiedziłem na Irlandii, Teeling Distillery z Dublina wywarła na mnie wrażenie największe. Cztery różne whiskey z tego przybytku, jakie przywiozłem do Polski, zostawiłem sobie więc na koniec i pierwszą z nich rozpoczynam rok 2020 z destylatami. Small Batch to flagowa na ten moment whiskey destylarni, blend whisky słodowych i zbożowych, które leżakowały do 6 lat w beczkach po bourbonie, finiszowany ostatecznie przez pół roku w beczkach po rumie. Ciekawe, nie jestem pewien, czego się spodziewać, ale może być bardzo fajnie.


Jasnozłota. W zapachu bardzo nikła, trochę słodowa, trochę a la cukier trzcinowy, trochę prostych alkoholowych fuzli - no szału nie ma, choć da się wyczuć rolę rumu. W smaku w sumie jest bardzo podobnie, tylko już nie tak delikatnie siłą rzeczy: generalnie silna, trochę ostra zbożowość wzbogacona o nutę lekko rumowej słodyczy. Finisz jest zaskakująco długi i intensywny, ale nie jakiś bardzo interesujący.

Jak na młodego blenda to może i nie jest źle, ale generalnie rozczarowanko i whiskey absolutnie do zapomnienia. Przyjemna... i tyle. Właściwie jedna z najmniej imponujących irlandzkich, jakie piłem. Ale jestem spokojny, Teeling w Dublinie urzekł mnie single maltami.




6.5/10

Komentarze