Franciscan Well: Rebel Red

Irish Red Ale / 4,3%

Piwo przywiezione prosto z browaru Franciscan Well Brewery w Cork City, w którym spędziłem kawałek wieczoru i bardzo pozytywnie to wspominam. Piwo już piłem i wspominam je nie mniej pozytywnie, jako jedno z trzech najlepszych IRA, jakie tam spotkałem. Nic tylko potwierdzić tę klasę puszką.


Dość jasne jak na styl, właściwie bardziej ciemny bursztyn niż czerwień. Obfita, choć niezbyt trwała piana. Stonowany, spokojny aromat estrów owocowych, lekkiej mineralności i karmelowego, słodkiego słodu - fajny, ale mógłby jednak być silniejszy i przesunąć się mocniej z owoców na słód. Co do smaku mam podobne odczucia i podobne zastrzeżenia. Niestety brak słodowego zdecydowania czyni je zbyt wodnistym, dopiero na finiszu wchodzą fajne karmelowe i tostowe akcenty, a poza tym to trochę owoców i ziemistości

No cóż, nieporównywalnie lepiej je zapamiętałem z Irlandii, ale lane w browarze było po prostu zupełnie innym piwem. To tutaj przypomina bardziej biednie zrobiony lager wiedeński niż pełnoprawne, balansujące słód i chmiel IRA. Mało tu jest i jednego, i drugiego. Fajny finisz to za mało nawet na tak sesyjne piwo.


5.0/10

Komentarze